Joseph Wright "Alchemikas" (1771 m.) |
Kaip žinia,
alchemikai bandė atrasti Filosofinį akmenį, tačiau be šio alcheminio elemento
jiems dar buvo svarbu atrasti vadinamąją quinta essentia, aqua
permanens, tinctura arba paprastai tariant gyvybės eliksyrą. Savo
sampratoje, alchemikai kvintesensijos išgavimą laikė perėjimą iš chaoso į
dievišką dvasią, tad ir pats gyvybės eliksyro išgavimas reiškė ne ką kitą, o
būtent iš pirminio chaoso išskirtą dievišką dvasią. Garsus XIV a. alchemikas
Johanas de Rupescisa, kvintesensiją vadino le ciel humain (žmogišku
dangumi), nes šis skystis nors ir yra materialus, tačiau yra negendantis kaip
dangus. Jis teigė, jog gyvybės eliksyras sužadina žmogui Dangaus ir dangiškos
Saulės būsenas.
Kvintesencija
taip pat buvo laikoma pirmapradžio vandens, minimo Pradžios knygoje alegorija:
“Dievas tarė: „Tebūna skliautas viduryje vandenų ir teatskiria vandenis nuo
vandenų!“ Dievas padarė skliautą ir atskyrė vandenis,buvusius po skliautu, nuo
vandenų, buvusių viršum skliauto. Taip ir įvyko. Dievas pavadino skliautą
Dangumi.” (Pr 1,6 - 8). Kvintesencija taip pat lyginta ir su krikšto vandeniu,
nes krikšto vanduo perkeičia žmogų, jį transformuoja numarindamas seną žmogų ir
prikeldamas naują, tai ir gyvybės eliksyras, transformuoja žmogų, dovanodamas
jam nemarumą. Taip pat su krikšto vandeniu sietas ir pats ritualas, kurio metu
paprastas vanduo tampa krikšto vandeniu. Čia matomas metafizinio virsmo
atliekamo Velykų nakties liturgijoje, kur paprastas vanduo įgauna dieviškų
savybių, su alcheminiu virsmo procesu, kurio pasėkoje paprasti elementai
transformuojasi į dieviškąjį elementą. Tiek vienas tiek kitas procesas, turi
savybes perkeisti žmogų suteikiant jam dvasinį atgimimą.
Komentarai
Rašyti komentarą