Paracelso salamandra |
Vakarų
ezoteriniuose menuose, grindžiamuose keturiomis stichijomis (oru, vandeniu,
žeme ir ugnimi) egzistuoja mitiniai padarai kurie vienur laikomi stichijų
gyventojais, kitur – valdovais, variacijų yra įvairių. Taigi vienas iš tokių padarų,
priskiriamas ugnies stichijai yra salamandra. Tikima, jog šis padaras,
paprastai primenantis driežą, geba gyventi ugnyje ir laikomas šios stichijos
dvasia. Salamandra čia suvokiama kaip pirminis elementas, ugnies dvasia ar net
pati ugnies substancija.
Nepaisant to, jog
salamandra gyvena ugnyje, jos kūnas yra be galo šaltas, būtent tai ir leidžia
jai išlikti ugnies stichijoje, nes šis jos kūno šaltis iškart gesina bet kokią
ugnį kuri ją bando paliesti. Taip pat, salamandra dažnai suvokiama kaip raudonojo
filosofinio akmens įsikūnijimas.
Viduramžių mene,
salamandros atvaizdas buvo naudotas kaip teisiojo simbolis. Šis teisusis buvo
suvokiamas kaip tikėjimo saugotojas šiame nuodėmingame pasaulyje. Salamandra
būdavo vaizduojama ir herbuose, taigi tas kuris išdrįsdavo pavaizduoti ją savo
herbe iš esmės atvirai deklaruodavo, jog jis gins tikėjimą ir nebijos jokių dėl
to kylančių pavojų.
Salamandros
galias bandyta pažaboti. Tai buvo daroma specialiais veidrodžių mechanizmais
koncentruojant saulės šviesą specialiame stikliniame inde. Tikėta, jog tokiu
būdu žmogus gali pažaboti ne tik salamandors galias, bet ir pačią ugnis
stichiją.
Jau nuo Plinijaus
Vyresniojo laikų, salamandra laikyta realiai egzistuojančia būtybe.Salamandra,
kaip ugnies stichijos dvasia, dažnai minima alchemikų bei okultizmo
traktatuose. Taip pat ją mini ir šventasis Augustinas, savo veikale “Dievo
miestas”. Jis salamandrą pateikia, kaip pavyzdį to, kad materialūs kūnai gali
egzistuoti ugnyje nesudegdami. O štai Leonadras da Vinčis manė, kad salamandra
ne tik gyvena ugnyje, bet ja ir maitinasi. Salamandrą taip pat yra plačiai aprašęs ir Paracelsas savo traktate "Trisdešimties maginių figūrų paaiškinimas"
Komentarai
Rašyti komentarą